Obserwatorzy

niedziela, 17 lutego 2013

Very hungry caterpillar - Eric Carle

Było trochę na temat książek dla starszych dzieci oraz (ewentualnie) ich mam (- sentymentalny powrót do dzieciństwa), a teraz coś dla maluszków. Prowadząc mój mały antykwariat angielski, często trafiam na książki dziecięce. Zawsze zatrzymuję się przy tych najbardziej "wyczytanych" egzemplarzach lub przy tych tytułach, które powtarzają się najczęściej. Tak m. in. trafiłam na "Bardzo głodną gąsienicę" (tłum. własne). Jeśli chodzi o literaturę dla małych dzieci - takich do ok. 4 lat - bardzo lubię tzw. board books, czyli książki ze sztywnymi kartkami, również wewnętrznymi. A najlepiej, jeśli te kartki są choć minimalnie pokryte folią. Łatwo wówczas utrzymać je w czystości. Właśnie takie wydanie The Very Hungry Caterpillar kiedyś wpadło mi w ręce i już z nami zostało. Przechodziło stopniowo przez rączki moich dziewczynek, a teraz, niemal co dzień, czytamy je z Marysią (albo, jak sama o sobie mówi - Malysią :)

Opowiastka jest zabawna, kolorowa i posiada aspekt edukacyjny, więc ma wszystkie cechy, które takie książeczki powinny mieć :) Dziecko uczestniczy w życiu gąsienicy od momentu narodzin z jajka, aż po metamorfozę w motyla. Całość opatrzona artystycznymi, bajecznie kolorowymi ilustracjami autora, które wpadają w oko każdego, ale najfajniejszym chyba jej elementem są DZIURKI! W końcu główna bohaterka jest przecież żarłokiem, który zjada niemal wszystko :) Moje maluszki uwielbiały wciskać palce w te dziurki i uczyłam je wówczas m. in. liczenia, czy angielskich nazw dnia tygodnia, albo owoców i jedzenia. Pomysłów na pewno znajdziecie więcej, gdy tylko traficie na tę opowiastkę.

Nie wiem, szczerze pisząc  czy książeczka ta jest dostępna w polskiej wersji językowej, ale jeśli nie, nie musicie się bardzo przejmować - napisana jest językiem prostym, a poza tym - można ją opowiedzieć tylko w oparciu o obrazki. Z resztą to one najbardziej przemawiają do najmłodszych dzieciaków.

Z własnego doświadczenia wiem, że książeczkę tę wydano w różnych rozmiarach i formatach - ja, oczywiście polecam w/w boardbooki, które choć trochę cięższe niż normalne  papierowe wydania, to jednak mają dłuższą żywotność. Ale najbardziej rozbroił mnie zestaw książeczka + maskotka w ozdobnym wydaniu - patrz powyżej.


tytuł: THE VERY HUNGRY CATERPILLAR
seria: -
autor: ERIC CARLE
wydanie: 2001 Puffin Books
liczba stron: 26
isbn: 978-0-2410-0300-8


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz